Arduinoda if else kullanımı – Arduino Dersleri

Bilgiyi yaymak için paylaş!

Arduinoda if else Nedir?

Bir programlama dilinde yazılım yaparken bir çok temellerin öğrenilmesi o dilde yazılım yaparken daha efektif yazılımlar yapmanıza yardımcı olur. Yazılım dillerine yeni başlandığında bir çok temeller karşılaşacaksınız. Korkmayın! bunlar sizi yıldırmasın, bu temelleri öğrenmeye başladığınızda olayların gayet basit olduğunu anlayacaksınız.

Bu temeller değişken atamaları, koşullar, döngüler, fonksiyonlar, syntax yazım kuralları olarak adlandırabilir. Tabi ki bu temeller yazılım dillerine göre değişim gösterebilir. Bir dilde bu temelleri öğrendiğiniz zaman diğer dillerde de kullanımlarının benzer olduğunu göreceksiniz.

Bu yazının amacı koşulların yani if ve else’in kullanımı üzerine olacak. Bir yazılım dilinin olmazsa olmazı koşullardır. Kısa bir örneklendirme yapmak gerekirse bir hesap makinesi yaptığınız düşünün. Bu hesap makinesini programlarken eğer ekran bir rakama basılır ise onu hafızaya al diye programlayabilirsiniz. Eğer bir işlem (+ – / x) gibi matematik operatörüne tıklandı ise ilk alınan rakama hangi matematik işlemine uygulanacağı belirleyebilir. Eğer ikinci rakama basılır ise o rakamı da hafıza alıp istenilen matematik işlemini yazdığımız yazılıma yaptırabiliriz.

Kısaca if ve else koşul belirtmek için kullanılır. İf eğer istenilen koşul doğru ise istediğim işlemi ya else yani istediğim koşul doğru değil ise bu işlemi yap anlamına gelmektedir.

if(Koşul){
  // İstenilen koşul doğru ise yapılacak işlemler buraya yazılır
}
else{
  // İstenilen koşul yanlış ise yapılacak işlemler buraya yazılır
}

Koşul bir matematik işlemi olarak söylenebilir. Temeli mantığa dayanır. eğer bir işlem istenilen değerde ise doğru (true) yanlış ise (false) değerlerini bize gösterir. Örnek vermek gerekirse iki tane değişken belirleyelim

Büyüklük mantık “>” ifadesi

x = 5;
y = 2;

if(x>y){
  // Koşul doğru buradaki işlemleri geçekleşecek
}
else{
  // Koşul yanlış bu işlemler yapılmayacak. 
}

Eşitlik mantık “==” ifadesi

x = 5;
y = 5;

if(x==y){
  // Koşul doğru buradaki işlemleri geçekleşecek
}
else{
  // Koşul yanlış bu işlemler yapılmayacak. 
}

Eşit değil mantık “==” ifadesi

x = 5;
y = 2;

if(x!=y){
  // Koşul doğru buradaki işlemleri geçekleşecek
}
else{
  // Koşul yanlış bu işlemler yapılmayacak. 
}

Küçüktür mantık “>” ifadesi

x = 2;
y = 5;

if(x<y){
  // Koşul doğru buradaki işlemleri geçekleşecek
}
else{
  // Koşul yanlış bu işlemler yapılmayacak. 
}

Yukarıdaki mantık ifadeleri programlamaya yeni başlayanlar için yeterli olacaktır. Bir programlama dilinde yeni bir ifade öğrenmeye başladığınız zaman birden o ifadeyi farklı örnekler ile kullanmak öğrenmenizi kolaylaştıracaktır.

Kara Şimşek

İf else mantığını daha iyi almak için Arduino programlamaya yeni başların gözdesi olan kara şimşek projesini yapacağız

Bu projede 4 adet led ve 2 adet buton kullanılacak sol butona basılınca ledler soldan sağa, sağdaki butona basılınca ledler sağdan sola hareket edecek.

Gerekli Malzemeler

  • 4 adet led
  • 4 adet 330 ohm direnç (kırmızı – kırmızı – kahverengi)
  • 1 adet Breadboard
  • Bir miktar erkek-erkek jumper kablo
  • Arduino Uno R3
  • Arduino Uno R3 usb kablosu
Arduinoda if else
Arduino Uno R3
Arduinoda if else
Arduino Uno USB Kablo
Arduinoda if else
Erkek Erkek jumper Kablo
Arduinoda if else
Breadboard







Arduinoda if else
Kırımız Led 5mm
Arduinoda if else
1/W Direnç

Devre Şeması

Arduinoda if else

Arduino’da if else Arduino Yazılımı

// led tanımlamaları
int led1 = 2;
int led2 = 3;
int led3 = 4;
int led4 = 5;
// button atama
int but1 = 6;
int but2 = 7;
// button durum
int butondurum1;
int butondurum2;
 
void setup() {
  // ledler tanımlandı
 pinMode(led1,OUTPUT);
 pinMode(led2,OUTPUT);
 pinMode(led3,OUTPUT);
 pinMode(led4,OUTPUT);
  // Butonlar tanımlandı
 pinMode(but1,INPUT);
 pinMode(but2,INPUT);
 
}
 
void loop() {
 //arduinonun butonlara basıldığını anlayacağı fonksiyonlar
 butondurum1 = digitalRead(but1);
 butondurum2 = digitalRead(but2);
 // soldan sağa karaşımşek
 if(butondurum1 == HIGH){
 
  digitalWrite(led1,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led1,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led2,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led2,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led3,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led3,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led4,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led4,LOW);
  delay(100);
 }
 //sağdan sola karaşimşek
 if(butondurum2 == HIGH){
 
  digitalWrite(led4,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led4,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led3,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led3,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led2,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led2,LOW);
  delay(100);
 
  digitalWrite(led1,HIGH);
  delay(100);
  digitalWrite(led1,LOW);
  delay(100);
 }
}

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir